Nowiny

Nowiny

Paradiso- Łaźnia Nowa po raz kolejny – dzisiaj 4 listopada godz. 19:00

 

Po świetnie przyjętej premierze projektu „Paradiso” Łaźnia Nowa po raz kolejny – dzisiaj 4 listopada godz. 19:00 - zaprasza do wejścia w alternatywny świat osób z autyzmem. W projekt zaangażowane są osoby autystyczne związane są z Farmą Życia, które budują swoją sceniczną rzeczywistość wraz z profesjonalnymi aktorami.

Paradiso Michała Borczucha jest opowieścią na motywach Raju – ostatniej części Boskiej Komedii Dantego. Podstawową motywacją dla stworzenia spektaklu obfitującego w improwizacje jest przeczucie, że przestrzenie teatru, raju i autyzmu uzupełnią się wzajemnie i stworzą świat nowy, zaskakujący i autentyczny.
Budulcem Paradiso jest fantazja na temat logiki świata osób ze spektrum autyzmu. W Boskiej Komedii Dantego kluczową postacią był przewodnik, który pokazywał i objaśniał świat. Można przypuszczać, że przewodnikami po świecie Paradiso będą profesjonalni aktorzy. Oni tworzą ramę dla działań, zawiązują kluczowe elementy w strukturze spektaklu i realizują narrację. Jednak tylko osoby z autyzmem mogą oprowadzać po alternatywnym świecie Paradiso, ponieważ ten świat zbudowany jest na ich zasadach.

Czytaj więcej: Paradiso- Łaźnia Nowa po raz kolejny – dzisiaj 4 listopada godz. 19:00

Nauczyciel wspomagający dla Kuby z autyzmem

pomocPoniżej list mamy poszukującej wsparcia dla swojego syna z autyzmem wysoko funkcjonującym w charakterze "cienia" do końca 2014, a od stycznia 2015 w charakterze nauczyciela wspomagającego w szkole Montessori. Zainteresowanych prosimy o bezpośredni kontakt z mamą

Szanowni Państwo,

jestem mamą 8-letniego Kubusia, który w tym roku poszedł do 1. klasy szkoły podstawowej (Montessori) w Borku Fałęckim (Kraków). Niestety, jest to nowo-otwarta szkoła i stąd nasze kłopoty - miasto może przekazać subwencje na Kubusia, a dopiero od stycznia 2015. W tej chwili znaleźliśmy wolontariuszkę, która pracuje z Kubusiem w charakterze cienia w godzinach od 8-14, ale potrzebujemy jeszcze kogoś na godziny popołudniowe. Możliwości jest kilka - albo byłaby to praca na terenie szkoły (2-3 godziny dziennie), albo w domu (mieszkamy niedaleko szkoły). Docelowo szukamy po prostu kogoś, kto chciałby pracować z Kubą w pełnym wymiarze godzin w szkole od stycznia 2015.

Kubuś ma zdiagnozowany autyzm wysokofunkcjonujący - w przedszkolu funkcjonował już właściwie bez "cienia", ale oczywiście w nowym miejscu, z nowymi nauczycielami przeżywamy teraz nieco trudniejszy czas. Pewnie za miesiąc lub dwa sytuacja wróci do normy. Kubuś mówi, pisze, czyta, świetnie liczy. Jest bardzo pogodnym chłopcem. Zatem praca z nim daje dużo satysfakcji. Dodatkowo Kuba szkołę bardzo polubił, więc generalnie problemów większych z jego byciem w szkole nie ma. Chodzi bardziej o to, by pomóc mu w kontaktach z kolegami i koleżankami w świetlicy i na zajęciach plastycznych oraz muzycznych.

Gdyby znali Państwo kogoś, kto poszukuje pracy z takim dzieckiem, bardzo proszę o mnie pamiętać. Chciałabym jak najszybciej pomóc synowi odnaleźć się w nowym miejscu i przede wszystkim zapobiec wyrobieniu sobie przez niego jakichś niepożądanych mechanizmów radzenia sobie z przebodźcowaniem w nowej sytuacji.

Osoby zainteresowane proszę o kontakt na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nowy Niepubliczny Punkt Przedszkolny "TERAPEUTYK"

Informujemy, że nowo utworzony Punkt Przedszkolny "TERAPEUTYK" (Niepubliczny) przy Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie, Ul. Filarecka 17 (psycholog Maria Porębska) prowadzi nabór dzieci w wieku 3,5-5 lat, również z diagnozą:
•       Aspergera
•       ADHD
•       Spektrum Autyzmu
•       inne ze sprzężonymi niepełnosprawnościami
•       z orzeczeniami
Terapeutyczny Punkt Przedszkolny "Terapeutyk" oprócz obowiązkowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego oferuje szeroki zakres metod terapeutycznych. Rozwój dzieci stymulowany jest terapiami:

Czytaj więcej: Nowy Niepubliczny Punkt Przedszkolny "TERAPEUTYK"

Szkoła podstawowa "Uczeń" - wolne miejsce w "zerówce"

Na prośbę dyrektora Szkoły, informujemy, że w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej "Uczeń" (ul. Seniorów Lotnictwa 5, Kraków), jest wolne miejsce w "zerówce" na rok szkolny 2014/2015 dla dzieci z autyzmem wysoko funkcjonującym oraz dzieci z Zespołem Aspergera

Osoby zainteresowane prosimy o bezpośredni kontakt ze szkołą
Chrześcijańska Szkoła Podstawowa "Uczeń"
Dyrektor Szkoły
Andrzej Witek
Tel.: 12 6380995; 782866488
www.uczen.org.pl


Zamieszczone informacje nie stanowią rekomendacji Stowarzyszenia dla danego miejsca, osoby czy też podejścia terapeutycznego. Rezultat zastosowania każdego rodzaju terapii będzie zależał od potrzeb i możliwości danego dziecka, które mogą być bardzo różne. Terapia, która pomaga jednemu dziecku, może nie być skuteczna dla innego, dlatego też nie było by właściwe, by Stowarzyszenie promowało jakąkolwiek konkretną placówkę/osobę czy prowadzoną przez nią terapię.

Przystanek Szkoła -nabór uczniów na rok szkolny 2014/2015

Przystanek Szkoła informuje, że prowadzi nabór uczniów na rok szkolny 2014/2015 do Niepublicznej Szkoły Podstawowej „Przystanek Szkoła”. Rekrutacja uzupełniająca na rok szkolny 2014/2015 dotyczy wolnych miejsc w klasach:

Klasa 1b – dla uczniów z autyzmem i z niepełnosprawnością intelektualną w stopniach umiarkowanym i znacznym

Klasa 1c (zespół rewalidacyjno-wychowawczy) - dla uczniów z autyzmem i z niepełnosprawności intelektualną w stopniu głębokim

Klasie 2b - dla uczniów z autyzmem i z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz w klasach zerowych.

Więcej informacji mogą Państwo uzyskać pod numerami telefonów 12 633 60 00 lub 677 034 263. Zapraszamy Państwa do odwiedzenia placówki Przystanku Szkoła przy ul. Prądnickiej 10 w Krakowie.


Zamieszczone informacje nie stanowią rekomendacji Stowarzyszenia dla danego miejsca, osoby czy też podejścia terapeutycznego. Rezultat zastosowania każdego rodzaju terapii będzie zależał od potrzeb i możliwości danego dziecka, które mogą być bardzo różne. Terapia, która pomaga jednemu dziecku, może nie być skuteczna dla innego, dlatego też nie było by właściwe, by Stowarzyszenie promowało jakąkolwiek konkretną placówkę/osobę czy prowadzoną przez nią terapię.