Równi w różnorodności

Wszyscy jesteśmy inni, ale nigdy gorsi. Po prostu różni.

Budujemy ciepłe relacje w środowisku szkolnym między dziećmi rozwijającymi się w normie, dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, nauczycielami i rodzicami.

Kampania społeczna "Równi w różnorodności" organizowana jest przez Fundację HIPOTERAPIA Na Rzecz Dzieci Niepełnosprawnych we współpracy z DrOmnibus Sp. z o.o. Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci Autystycznych "ZACISZE" - jest jednym z partnerów kampanii.

Aplikacja edukacyjno-terapeutyczna Dromibus - Edukacja Włączająca

Informujemy że Firma Dromnibus, organizator kampanii Równi w różnorodności, której Stowarzyszenie Zacisze było partnerem, zaprasza do bezpłatnych testów nowej aplikacji edukacyjno-terapeutycznej DrOmnibus Edukacja Włączająca, której wartość, funkcjonalność zbudowana została przez specjalistów pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mamy możliwość połączyć się z rozwój tej aplikacji, gdyż do marca 2017 aplikacja rozwinie się o nowe funkcjonalności oraz treści edukacyjne. Jakie? Zależy też od  naszego zaangażowania i opinii.

Aby testować tą aplikację wystarczy wejść na stronę, zarejestrować się i pobrać aplikację na smartfon, tablet lub korzystać z niej na komputerze.

LINK DO OPISU aplikacjii i bezpłatnego testowania

Opinie o aplikacji można wysyłać do końca marca 2017r. na adres email:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Równocześnie szukamy trójki dzieci (wiek wczesnoszkolny, z deficytami poznawczymi), które wraz z rodzicami zaangażują się w testowanie na dłuższy okres (ok. 3 mieś), by praktycznie zweryfikować i pokazać możliwości aplikacji i jej wartość dla edukacji i rozwoju dziecka. Z takiej “Obserwacji” chcemy przygotować materiały w  postaci opisów pracy rodziców z dzieckiem w domu, w tym fotografie, a na koniec obserwacji może i film (do decyzji rodzica).

Materiały te będziemy wykorzystywać w Stowarzyszeniu i również w DrOmnibusie, w internecie i podczas konferencji i szkoleń nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.   

Dziecko i rodzice biorące udział tym projekcie otrzymają od DrOmnibusa bezpłatny dostęp do apliakcji DrOmnibus Edukacja Włączająca na 1 rok.

Zapraszamy do włączenia się w tą akcję!

Czy 200 tys. osób może zmienić świat? Sukces kampanii społecznej Równi w różnorodności

200 tys. osób zainteresowanych różnorodnością w środowisku szkolnym, realizacja kilkunastu projektów podczas kampanii dla rodziców, uczniów, nauczycieli i specjalistów pracujących w szkołach, zaangażowanie 15-stu partnerów daje nam, organizatorom kampanii, poczucie wspólnego sukcesu.

Celem kampanii Równi w różnorodności było i wciąż jest budowanie ciepłych relacji w środowisku szkolnym między dziećmi rozwijającymi się w normie, dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, nauczycielami i rodzicami.

Dlaczego?

Ponieważ wszyscy jesteśmy inni, ale nigdy gorsi. Po prostu różni. Jak mówi hasło kampanii.

 

Kiedy kampania wystartowała plan wydarzeń szybko rozbudował się o kolejne pomysły, proponowane przez kolejnych partnerów, czy osoby indywidualne, zaciekawione i zaangażowane. I tak przedstawia się pełna lista wydarzeń w kampanii Równi w różnorodności 2016:

 

 

Czytaj więcej: Czy 200 tys. osób może zmienić świat? Sukces kampanii społecznej Równi w różnorodności

Scenariusz lekcji „Dlaczego każdy z nas jest inny?”

Kampania “Równi w różnorodności” organizowana przez Fundację HIPOTERAPIA Na Rzecz Dzieci Niepełnosprawnych i firmę DrOmnibus, której Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci Autystycznych jest partnerem, ma na celu szerzenie społecznej świadomości dotyczącej relacji w środowisku szkolnym, a w szczególności problemów dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

 

Dzięki temu, że się od siebie różnimy, rozwijamy odmienne pasje i jesteśmy dobrzy w różnych rzeczach, możemy się uzupełniać. Warto podążać za swoimi zainteresowaniami i wspierać to, w czym jesteśmy dobrzy. To pozwala nam odczuwać radość z tego, co robimy. A w przyszłości pozwoli zdecydować, kim chcemy być. Bardzo ważne jest, byśmy potrafili ze sobą współpracować na różnych płaszczyznach.
Nauczyciel pobudza dzieci do samodzielnego poszukiwania własnych mocnych stron. Wraz z uczniami zastanawia się, na czym polega różnorodność i jakie płyną z niej korzyści.

Czytaj więcej: Scenariusz lekcji „Dlaczego każdy z nas jest inny?”

Kalendarium wydarzeń kampani "Równi z różnorodności""

Kampania “Równi w różnorodności”, której celem jest zwrócenie uwagi na integrację w środowisku szkolnym, ma za zadanie przede wszystkim wsparcie nauczycieli szkół podstawowych, dzieci i rodziców konkretnymi działaniami.
Akcje towarzyszące kampanii dostarczą rodzicom i nauczycielom wiedzy na temat istniejących możliwości wspierania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole. Również dla dzieci przygotowywane są zajęcia i poradnik.
Kampania wystartowała 7 września 2016r. i jest promowana w internecie.
Włącz się w nasze działania i podziel się informacją o kampanii “Równi w różnorodności” w mediach społecznościowych.
Opowiedz o niej innym, zwłaszcza nauczycielom szkół podstawowych i rodzicom, by mogli skorzystać z zaplanowanych wydarzeń.

Czytaj więcej: Kalendarium wydarzeń kampani "Równi z różnorodności""

Spot kampanii społecznej "Równi w różnorodności"

Kampania “Równi w różnorodności” organizowana przez Fundację HIPOTERAPIA Na Rzecz Dzieci Niepełnosprawnych i firmę DrOmnibus, której Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci Autystycznych jest partnerem, ma na celu szerzenie społecznej świadomości dotyczącej relacji w środowisku szkolnym, a w szczególności problemów dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Kampania startuje z mocnym przesłaniem każdy z nas jest inny, ale nigdy gorszy. Spot prezentuje autentyczne wypowiedzi dzieci, podopiecznych Fundacji HIPOTERAPIA, którzy mówią o tym, co utrudnia im na co dzień normalne życie. Wypowiedzi te czyta siedząca na wózku inwalidzkim Marta Bizoń. Po przeczytaniu wstaje i zachęca do udziału w kampanii. Film ma pokazać, że problemem nie są fizyczne ograniczenia, niepełnosprawność oraz dysfunkcje rozwojowe.